Teddy Eddie
Angielski dla dzieci w wieku 2 - 7 lat
Teddy Eddie to licencjonowana metoda nauczania języka angielskiego dla dzieci w wieku 2 – 7 lat, której głównym założeniem jest łączenie prawdziwej nauki z doskonałą zabawą.
Co wyróżnia metodę Teddy Eddie?
łączymy PRAWDZIWĄ NAUKĘ Z DOSKONAŁĄ ZABAWĄ (traktujemy bardzo poważnie nauczanie dzieci, ale ich nie przemęczamy i nie zanudzamy)
zasady LICENCYJNE stoją na straży wysokiego standardu realizacji kursów i odpowiedniego przygotowania nauczycieli
CAŁOŚCIOWY program pozwalający na KONTYNUACJĘ nauki do 7 roku życia (na rynku prawie brak kursów na wyższych poziomach dla np. 6 czy 7-latków)
wyjątkowo BOGATY PAKIET EDUKACYJNY, pozwalający rodzicom na kontynuowanie zajęć z językiem W DOMU W PROSTY, NIEWYMAGAJĄCY SPOSÓB (np. włączenie nagrań czy aplikacji Playground)
bardzo ELASTYCZNY jeżeli chodzi O WIEK, POZIOM, UMIEJĘTNOŚCI I PREDYSPOZYCJE dzieci – nawet w mieszanych grupach każde dziecko wyciągnie maksymalnie dużo korzyści (od osłuchania się, poprzez uczenie się rozumienia i reagowania, do umiejętności komunikacyjnych)
postać EDDIEGO I SKARPETY jako motywy przewodnie
program NIE JEST NUDNY – dzieci naprawdę LUBIĄ ZAJĘCIA, postaci opowiadań i humor, który przemawia do właśnie tej specyficznej grupy wiekowej
nieporównywalne z żadnym innym programem BOGACTWO JĘZYKOWE – mnóstwo opowiadań, tekstów, słuchowisk stwarza możliwość „zanurzenia się” w języku – dziecko przyswaja tyle, na ile jest gotowe (podobnie jak w języku ojczystym). Uwaga: nikt NIE ZMUSZA DZIECKA DO SZKOLNEJ FORMY UCZENIA SIĘ i odrabiania lekcji!
dzieci uczą się SŁOWNICTWA W KONTEKŚCIE ZDAŃ, TEKSTÓW I SYTUACJI, a nie jako serii pojedynczych słówek
Zalety kursu Teddy Eddie
O kursie Teddy Eddie
Początki tej formy związane są z niedosytem tradycyjnego systemu, jaki był obserwowany głównie przez rodziców, ale także nauczycieli. Polegał on bowiem na poznawaniu jedynie pojedynczych wyrazów i praktycznie wyłączeniu realnego komunikowania się w obcym języku. Najmłodsi nie byli zatem szkoleni w ten sposób, by próbować mówić pełnymi zdaniami. Poszukiwanie wyjścia z tej sytuacji, która nie zapewniała możliwości wykorzystania całego potencjału kształcenia, doprowadziło do powstania metody Teddy Eddie.
Fenomen kursu Teddy Eddie polega na tym, że język angielski jest w nim traktowany jako narzędzie porozumiewania się. Przedszkolaki od najmłodszych lat uczą się wykorzystywać go w rozmowie ze sobą. Zamiast pojedynczych słówek poznaje się wszystkie części mowy oraz sposoby ich łączenia. Edukacja przypomina przyswajanie najważniejszych zasad, co upodabnia ją do nauki posługiwania się ojczystym językiem. I właśnie to, że język angielski zaznajamiany jest w sposób naturalny i praktyczny (tak jak j. polski), jest największą zaletą tej metody. Taki model przyswajania języka pozwala zrozumieć jego strukturę i charakter, a także pomaga myśleć w tym języku i tym samym stwarzać drogę do perfekcyjnego władania nim w przyszłości.
Skuteczność metody wynika ze stosowania oświeceniowej maksymy „uczyć, bawiąc”. Metoda Teddy Eddie działa w sposób delikatny i, można powiedzieć, dyskretny. Dzieci przede wszystkim biorą udział w zabawie. Dzięki temu zostało wyeliminowane poczucie przymusu, które tak skutecznie zniechęca najmłodszych do pracy. Zajęcia przebiegają w miłej i rozrywkowej atmosferze, co sprawia, że wiedza łatwiej trafia do świadomości uczestników. Kiedy bowiem aktywność umysłu wynika z chęci, jego możliwości są znacznie większe.
Symbolem odbywających się lekcji jest tytułowy miś, który mieszka w kolorowej skarpecie i mówi tylko w języku angielskim. Razem z nim najmłodsi śpiewają, rymują, a przyswajane zdania zostają w pamięci i stają się zrozumiałe. Lektorzy prowadzący kurs posiadają przygotowanie do pracy z dziećmi. Dzięki temu potrafią skutecznie do nich trafić, zaciekawić tematem i zbudować poczucie zaufania.
Techniki pracy
Bazowanie na różnorodnych tekstach (text based)- wykorzystujemy wiele piosenek, opowiadań i wierszyków, traktując je jako doskonałą okazję do zaznajomienia dzieci z różnymi słowami i wyrażeniami używanymi w naturalnych kontekstach.
Proces naturalnego przyswajania języka obcego (natural approach) – uczymy angielskiego na podobnych zasadach, jak odbywało się to w przypadku ojczystej mowy.
Nawiązanie do technik audiolingwalnych (audiolingual method) – kładziemy duży nacisk na wielokrotne powtarzanie przyswojonych terminów i zwrotów w celu ich utrwalenia.
Stymulowanie reakcji ruchowej (total physical response) – taniec, naśladowanie określonych gestów i ruchów ciała dla przedszkolaków stanowią wyśmienitą zabawę; wspomagają one proces zapamiętywania wiadomości.
Kształcenie umiejętności rozumienia ze słuchu (listening comprehension oriented) – metoda Teddy Eddie kładzie szczególny nacisk na doskonalenie zdolności rozumienia obcej mowy ze słuchu.
Doskonalenie technik komunikacyjnych w codziennych sytuacjach (communicative language teaching) – sprzyjają temu organizowane w trakcie zajęć zabawy (na przykład w sklep).
Oparcie nauki na metodzie prób i błędów (trial and error) – przyjmuje się, że popełnianie różnych pomyłek na etapie nauczania jest naturalne, a ich korygowanie sprzyja kształceniu poprawności językowej.
Praktyczna realizacja metody Teddy Eddie
W naszym centrum językowym w Katowicach organizujemy zajęcia dla dzieci w wieku 2-7 lat. Uczestnicy kursu zostają przyporządkowani do odpowiedniej grupy wiekowej (2-3 lat – Start, 4-5 lat – Standard, 5-6 lat – ABC, 6-7 lat – Superhero). W najmłodszej grupie – Teddy Eddie Start – zajęcia trwają 40 min i są organizowane raz w tygodniu. W grupie Teddy Eddie Standard lekcje trwają 35 minut i są organizowane dwa razy w tygodniu. W pozostałych grupach zajęcia wydłużają się do 45 minut.
Zestaw do nauki języka obcego w szkole w Katowicach
Wszystkie zajęcia z zakresu Teddy Eddie realizowane są przy wykorzystaniu odpowiednich pomocy naukowych. Pakiet edukacyjny otrzymują Państwo w cenie kursu. Zwykle składa się one z: teczki, przewodnika po metodzie dla rodziców oraz podręcznika z ćwiczeniami. W skład pakietu edukacyjnego wchodzi również dostęp do platformy edukacyjnej „Plac zabaw”.